Storytelling a marketing

Storytelling to jedna z metod, jaką stosuje się w marketingu, by w sposób nienachalny, za pomocą opowieści przyciągnąć do siebie słuchacza i uczynić z niego potencjalnego klienta. Jednak co storytelling ma wspólnego z marketingiem tak właściwie? Odpowiedź na to pytanie nie jest ani trudna, ani niezrozumiała.

Budowanie wizerunku marki

Głównym zadaniem, jakie stoi przed marketingiem, jest zbudowanie solidnego wizerunku marki, wyrobienie jej renomy, rozpoznawalności. To co samo storytelling – za pomocą opowieści podkreśla kluczowe cechy marki i jej produktów, inspiruje, skłania do podjęcia działania, wywołuje reakcje, a nimi odbiorcy dzielą się z innymi ludźmi.

Za pomocą słów w marketingu narracyjnym – tak nazywany jest storytelling – jest się w stanie przekazać słuchaczowi w bardziej zrozumiałej formie abstrakcyjne zagadnienia. Jak ma za zadanie marketing, tak i stosowanie storytellingu prowadzi do nawiązania relacji z klientem – na dłuższy okres – i przekształcenia jej w realne korzyści.

Tak to działa

By skutecznie użyć storytellingu i zbudować wizerunek marki, należy pamiętać o kilku krokach, które sprawią, że sięgnięcie po to narzędzie marketingowe zakończy się sukcesem.

Po pierwsze – należy pamiętać, że tworzona opowieść jest dla odbiorcy, nie dla osoby, która ją tworzy. Potrzebne jest więc rozeznanie się w tym, czego klient potrzebuje, co go interesuje. Należy określić personę, do której łatwo będzie skierować przekaz.

Opowieść, którą się tworzy, musi być jak najbardziej autentyczna – musi zawierać dużo prawdziwych emocji i szczegółów, bo to pozwoli odbiorcy utożsamić się z historią. Dzięki temu zostanie również zapamiętana, a taka forma reklamy nie będzie zdawała się klientowi nachalna. Pokazuje też coś więcej niż sam produkt, pozwala na większe zaufanie marce i nawiązanie solidniejszej relacji.

Storytelling wart jest wykorzystania, by wyróżnić się na tle konkurencji – świetna historia jest w stanie przykuć bardziej od tradycyjnych reklam innych marek.

 

You may also like...