Uszkodzona przesyłka? Złóż reklamację

ulleo / Pixabay

Usługi kurierskie – wygoda i bezpieczeństwo

Dokonując zakupów online, trzeba wybrać formę dostawy. Coraz popularniejszą jest tak, którą realizują firmy kurierskie. Możliwości jest wiele, można wybrać opcję najlepiej dostosowaną do swoich potrzeb oraz oczekiwań. Co jednak zrobić, gdy nie zostały one spełnione? Jak postąpić, gdy zamówiony towar okazał się być uszkodzony? Warto wówczas skorzystać z opcji reklamacji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.

Reklamacja usług kurierskich

Usługi kurierskie z pewnością są potrzebne, ale czasami trzeba złożyć na nie reklamację. Najczęściej dzieje się tak wówczas, gdy zamówiony towar został uszkodzony. Klient ma siedem dni na to, aby zweryfikować, czy zawartość paczki nie została uszkodzona. Odpowiedzialność za paczkę ponosi sprzedawca aż do momentu, gdy przesyłka zostaje doręczona do klienta. Następuje ono w sytuacjach:
gdy kupujący dostaje przesyłkę i podpisuje stosowne dokumenty,
gdy firma kurierska otrzymuje paczkę, jeśli klient wybrał inną formę dostawy niż te dostępne w sklepie,
gdy przesyłkę odbiera osoba, którą zamawiający wskazał jako odpowiednią.
Jeśli istnieje duże prawdopodobieństwo, iż przesyłka została uszkodzona w trakcie transportu, należy zgłosić reklamację na usługę kurierską. Jak to zrobić? Reklamacja usługi kurierskiej wzór to coś, co niewątpliwie ułatwi sprawę. W takiej reklamacji muszą znaleźć się stosowne informacje. O tym przeczytasz poniżej.

Ważne kroki

W celu zgłoszenia reklamacji, trzeba podjąć stosowne kroki. Pierwszym z nich jest sporządzenie protokołu szkody, w którym muszą znaleźć się informacje o pierwotnym stanie przesyłki, rodzaju i rozmiaru jej uszkodzeń, przypuszczalnego czasu oraz sposobu ich powstania. Drugim krokiem jest skompletowanie dokumentacji, w skład której wchodzi list przewozowy, dowód nadania i potwierdzający wartość szkody. Warto dołączyć także stosowne zdjęcia. Ostatnim krokiem jest przesłanie zgłoszenia.

Możesz również polubić…