Franczyza ubraniowa – czy to ma sens?

jarmoluk / Pixabay

Franczyza to sposób na rozwój firmy nawet wtedy, gdy brakuje Ci doświadczenia. Takie rozwiązanie cieszy się coraz większą popularnością, bowiem przypisanie się do dużej i znanej marki znacznie ułatwia start biznesu i pozyskanie potencjalnych klientów. Franczyzowy sklep odzieżowy ze znanym szyldem może zazwyczaj korzystać z pomocy i wsparcia marketingowego firmy matki.

Jest to niezwykle popularna forma współpracy między producentami i dystrybutorami w branży odzieżowej. Franczyza daje im możliwość tworzenie sporej liczby placówek w niezwykle krótkim czasie. Nie wymaga też konieczności zaangażowania większych środków własnych w proces otwarcia i rozwoju biznesu. Większa część inwestycji spoczywa bowiem na franczyzodawcy, który zazwyczaj na własny koszt remontuje lokal i wyposaża sklep.

Franczyzodawca pomaga także przy wyborze odpowiedniej lokalizacji na lokal, a nawet podczas rekrutacji i szkolenia pracowników. Ponadto, wsparcie dotyczy także zatowarowania, CRM-u, a także wystroju lokalu. Dostępny jest też merchandiser, który pilnuje, by rozmieszczenie towaru było zgodne ze strategią franczyzodawcy.

Współpraca franczyzowa ze znaną marką to także koszty. Podpisując umowę franczyzobiorca wiąże się na określony lub nie – czas z daną firmą. W ramach takiej umowy jest zobowiązany do uiszczania comiesięcznych opłat związanych z korzystania z przywilejów i używania logotypu franczyzodawcy.

Franczyza ubrania to idealny pomysł dla przedsiębiorców, którzy cenią sobie styl i dobry gust. Dobór odpowiedniego franczyzodawcy pozwoli cieszyć się zgodnymi z najnowszymi trendami ubraniami, które trendsetterki i wielbicielki mody z przyjemnością będą nabywać. Taki biznes odzieżowy, zwłaszcza występujący pod szyldem znanej i lubianej marki, ma szansę stać się najczęściej odwiedzanym sklepem w danej lokalizacji.

Planując własny biznes modowy warto wziąć pod uwagę otwarcie butiku franczyzowego. Przed jego otwarciem warto porównać ze sobą dostępne oferty franczyzodawców. Przeprowadzenie analizy lokalnego rynku i potrzeb potencjalnych klientów również znacznie ułatwi wybór odpowiedniego partnera w biznesie.

Możesz również polubić…